PRUMYSL.CZ KONSTRUKTER.CZ 3D-TISK.CZ MATEMATIKA.CZ HLEDAME.CZ

Třetí verze Meshmixeru přináší nové možnosti práce s modely pro 3D tisk

Sdílejte tento článek na Twitteru
25. 1. 2016, napsal | 1 komentář

Snad každý 3D tiskař občas potřebuje provádět úpravy již hotových modelů. Ne vždy však má po ruce zdrojová data a CAD aplikaci, ve které byla vytvořena. A právě zde nachází uplatnění populární, bezplatně dostupný Meshmixer od Autodesku. Umí pracovat přímo s povrchovou sítí tvořenou trojúhelníky. Takovýto triangulovaný povrch obsahují například data v dodnes nejrozšířenějším formátu pro 3D tisk – STL. Co s nimi umí provádět nová, hlavní verze aplikace?

Meshmixer 3, dostupný pro 32- i 64bitová Windows a OS X, potěší hlavně uživatele s přístupem k vícemateriálovým 3D tiskárnám. Umí totiž pracovat s objekty složenými z více interních částí. Jak, to ukazuje video s přehledem novinek od tvůrců aplikace (anglicky):

 

Kromě generování složených objektů z dílčích částí povrchu, dělení do samostatných objektů či zarovnávání jednotlivých částí zaujmou i funkce pro export do vektorového formátu SVG (s předchozím zploštěním), přepočítání mřížky s lepším uchováním ostrých hran a další. Vylepšení se dočkaly i některé stávající nástroje – například ty pro transformace, uhlazení či redukci povrchové mřížky.

Také Meshmixer 3 si zachovává jednoduché uživatelské prostředí, ve kterém můžete rychle provádět úpravy, opravy a analýzy 3D modelů

Také Meshmixer 3 si zachovává jednoduché uživatelské prostředí, ve kterém můžete rychle provádět úpravy, opravy a analýzy 3D modelů

To nejlepší nakonec: Všechny novinky si můžete ihned vyzkoušet sami, Meshmixer 3 je i nadále bezplatně ke stažení na webu společnosti Autodesk. Možnostmi opravdu široké palety nástrojů se můžete inspirovat v rámci řady názorných videí.

Komentáře k tomuto článku

  1. Lada napsal:

    Koupím podrobný manual Meschmixru v češtině
    potřebuji hlavně podrobný popis funkcí :
    flip normals,flip primitive,slouceni bodu ze scanu v
    plochu a doplnění chybějících častí ,sešívání
    jednotlivých 3d těles a převod do solid bez ztráty
    přesnosti povrchu,rozdělování původně sloučených těles ……

    v Manuálu na netu je to značně stručné.
    děkuji za nabídku :
    usb2012@ seznam.cz

Přidejte k článku svůj komentář

Komentář podléhá autorizaci ze strany redakce, proto se nezobrazí ihned po vložení. Vyhrazujeme si právo odstranit příspěvky, které jsou v rozporu s dobrými mravy nebo platnou legislativou. Slušnou a konstruktivní diskusi vítáme!