Německý tým vývojářů se prostřednictvím kampaně na Kickstarteru rozhodl zpřístupnit detailní barevné 3D skenování zájemcům, kterým nevyhovují levné a nepřesné skenery a drahá jednoúčelová technika se jim naopak nevyplatí. Jejich řešení může být zajímavé pro všechny, kdo už mají přístup k dvojici kvalitních fotoaparátů a datovému projektoru. Vzájemnou spolupráci těchto zařízení zajišťuje specializovaná aplikace autorů běžící na počítači uživatele.
Myšlenka využít pro kvalitní 3D skenování běžných fotoaparátů není úplně nová, na představeném řešení je zajímavé zejména spojení zařízení, ke kterým má mnohý pokročilý uživatel každodenní přístup, a slibovaná kvalita výstupu. Oba fotoaparáty i projektor se připojí k počítači a zacílí na skenovaný model. Projektor řízený aplikací 3Digify Scan na něj promítne zaměřovací obraz, fotoaparáty sejmou dílčí snímek. Postup se zopakuje při otáčení modelu na rotační podložce. Data do trojrozměrného modelu, včetně vysoce přesné barevné textury a mapy reliéfu povrchu, převede druhá aplikace 3Digify Reconstruct. Skeny tak mohou najít využití nejen při 3D tisku, ale také při tvorbě mediálního obsahu, 3D her apod.
Autoři slibují přesnost v rozsahu 10 až 100 mikrometrů při dosahu 10 centimetrů až 3 metrů a maximální velikosti předlohy 3 × 3 × 3 metry. Při využití otočného stolku či podložky má být skenování hotovo již za 5 až 15 minut. Ač pro skenování mají ve finále stačit dokonce i webové kamery a levný datový projektor, pro kvalitnější výstup bude třeba zařízení s vysokým rozlišením. Jako první se podpory dočkají fotoaparáty Canon EOS, pak přibude řada Nikon DSLR a první webové kamery. Všechna zařízení musejí být přes spojovací kabel řiditelná z počítače. Přeci jen, takové vybavení už mají doma spíše nadšení fotografové, než běžní 3D tiskaři.
Výsledek detailního ukázkového 3D skenování:
Scanned Action Figurine (Height: 15cm)
by 3Digify
on Sketchfab
Další podrobnosti a ukázky výstupů najdete na webu kampaně, kde můžete do dokončení projektu sami investovat (se všemi souvisejícími příležitostmi i riziky). Pokud tvůrci shromáždí předpokládané prostředky, základní (méně přesné a nebarevné) skenování chtějí zpřístupnit i bezplatně, pokročilé funkce pak zpoplatní formou předplatného. Investoři kampaně samozřejmě mají získat přístup k nové technologii jako první a v rozsahu, za který si zaplatí.